Wednesday, April 27, 2016

Portraits and likenesses / Les portraits et les ressemblances

Here's another collection of portraits or likenesses from the life drawing sessions that I attend. Even if I say so myself, my likenesses are fairly accurate. As usual, each pose is around 25 minutes long, so you have to draw very quickly. Most of my sketches are drawn on toned paper, in ink and watercolour. I like toned paper because it permits you to work only on the highlights and shadows - the midtones are already established. My only complaint is that the toned paper I use is very thin (110 g/m2 or 70 lbs) and I have to be careful not to apply too much water, otherwise the paper can literally disintergrate.
 
Voici une autre collection de portraits ou des ressemblances des séances de dessin de la vie auxquelles j'assiste. Même si je dis moi-même, mes ressemblances sont assez précises. Comme d'habitude, chaque pose est d'environ 25 minutes, donc il faut dessiner très rapidement. La plupart de mes croquis sont dessinés sur papier teinté, à l'encre et à l'aquarelle. J'aime le papier teinté, car il vous permet de travailler uniquement sur les sections claires et sombres - les tons moyens sont déjà établis. Mon seul reproche est que le papier teinté que j'utilise est très mince (110 g/m2 ou 70 livres) et je dois faire attention de ne pas appliquer trop d'eau, sinon le papier peut littéralement se désintégrer.

1 comment:

Rene Fijten said...

Beautiful portraits! very lively. You should do them more.