Friday, February 26, 2016

Bast



As a follow-up to my posting on January 9, 2016, I’ve created another illustration of Patrick Rothfuss’ fantasy world. This particular illustration is of a character named Bast – a sort of assistant/apprentice to the central character in the series. He’s a bit of a rascal who can camouflage his fairy-like identity. The scene in my painting is created from a passage in a novella that Rothfuss wrote called, ‘The Lightning Tree’:

At the top [of the hill] stood what the children called the lightning tree, though these days it was little more than a branchless trunk barely taller than a man. All the bark had long since fallen away, and the sun had bleached the wood as white as bone. All except the very top, where even after all these years the wood was charred a jagged black. Bast touched the trunk with his fingertips and made a slow circuit of the tree. He went deasil, the same direction as the turning sun. The proper way for making. Then he turned and switched hands, making three slow circles widdershins. That turning was against the world. It was the way of breaking. Back and forth he went, as if the tree were a bobbin and he was winding and unwinding. Finally he sat with his back against the tree and set the book on a nearby stone. The sun shone on the gold gilt letters, Celum Tinture.

The tree in my image is inspired from Lawren Harris’ iconic painting, North Shore Lake Superior, and my character is wholly fictional. I find that fantasy-world illustration is an amusing genre that lets you relax and play with colours and shapes without worrying about whether or not they accurately reflect something in the real world. I still like realism, but enjoy the chance to try something different every now and then.
Watercolour with Pigma Micron pen on Canson Montval Watercolour paper, 28 x 40 cm (11 x 15.75 inches). 

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Suite à mon message le 9 janvier 2016, j'ai créé une autre illustration du monde imaginaire de Patrick Rothfuss. Cette illustration est d'un personnage nommé Bast - une sorte d'assistant / apprenti au personnage central de la série. Il est un peu d'un scélérat qui peut camoufler son identité féerique. La scène dans ma peinture est créée à partir d'un passage dans un roman que Rothfuss a écrit appelé «The Lightning Tree»:

Au sommet [de la colline] se tenaient ce que les enfants ont appelé l'arbre de foudre, mais ces jours, il était un peu plus d'un tronc de branches à peine plus grand qu'un homme. Tout l'écorce était depuis longtemps tombé, et le soleil avait blanchi le bois blanc comme un os. Tous sauf le sommet, où même après toutes ces années, le bois a été carbonisée un noir déchiquetée. Bast a touché le tronc avec ses doigts et fit un lent circuit de l'arbre. Il a poursuivi le diesel, le même sens que le soleil en tournant. La bonne façon de faire. Puis il se retourna et changeait de mains, faisant trois cercles lents widdershins. Ce tournant a été contre le monde. Il a été le moyen de briser. Retour en arrière il est allé, comme si l'arbre était une bobine et il a été enroulement et le déroulement. Enfin, il est assis avec son dos contre l'arbre et posa le livre sur une pierre à proximité. Le soleil brillait sur l'or doré lettres, Celum Tinture.

L'arbre dans mon image est inspiré de la peinture emblématique de Lawren Harris, North Shore Lake Superior, et mon personnage est totalement fictif. Je trouve que l'illustration du monde imaginaire est un genre amusant qui vous permet de vous détendre et de jouer avec les couleurs et les formes sans se soucier de savoir si oui ou non ils reflètent fidèlement quelque chose dans le monde réel. J'aime toujours le réalisme, mais apprécie la chance d'essayer quelque chose de différent de temps en temps.
Aquarelle avec plum Pigma Micron sur du papier Montval de Canson, 28 x 40 cm (11 x 15.75 inches).


Lawren Harris', North Shore Lake Superior

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