Tuesday, March 25, 2014

Sugar shack / Cabane à sucre


Around this time every year, the forests in Vermont, Quebec and Ontario are stirring with activity. Everyone is anticipating the start of the maple syrup season. (For the sap to run, the daytime temperature has to been above the freezing point and the night-time temperature has to be below.) This year the sugaring has been a little late due to the long and hard winter that we've experienced. I calculate that this year my region will have been snow-bound and freezing from the beginning of November 2013 to April 2014 - about 24 weeks! (Normally it lasts from late December to late March - about 13 weeks.) Its certainly been a struggle. My one-week sojourn in Cuba was well-appreciated but much too short! Anyway, the golden maple syrup will be delicious to taste on our pancakes in the weeks ahead.
Watercolour with Noodler's Ahab flex pen and Platinum carbon black ink on Clairefontaine 100% cotton paper.

À cette époque chaque année, les forêts du Vermont, du Québec et de l'Ontario sont en remuant avec l'activité. Tout le monde anticipe le début de la saison du sirop d'érable. (Pourque la sève mont, la température diurne doit être au-dessus du point de congélation et la température nocturne doit être ci-dessous.) Cette année, le temps des sucres a été un peu en retard en raison de l'hiver long et difficile que nous avons connu. Je calcule que cette année ma région aura été enneigées et congelées du début de novembre 2013 à avril 2014 - environ 24 semaines! (Normalement, il dure de la fin du décembre à la fin du mars - environ 13 semaines.) C'est certainement été un combat. Mon séjour d'une semaine à Cuba a été bien apprécié, mais beaucoup trop court! Quoi qu'il en soit, le sirop d'érable doré sera délicieux à déguster sur nos crêpes dans les semaines à venir.
Aquarelle avec plume flexible Ahab de Noodlers et encre noire de carbone de Platinum sur du papier Clairefontaine à 100% coton.

This is my 300th posting since beginning this website in April 2006. When I began, I never thought that I would have continued for so long. Each year, I receive about 2,000 visits to my site. Admittedly, its not a large number of visitors. However, I guess that my big motivation to post on the internet is simply to have a place to collect and share my images. But feedback is certainly much appreciated! 

Ceci est mon 300e affichage depuis le début de ce site en avril 2006. Quand j'ai commencé, je n'ai jamais pensé que j'aurais continué si longtemps. Chaque année, je reçois environ 2000 visites sur mon site. Certes, ce n'est pas un grand nombre de visiteurs. Toutefois, je suppose que ma grande motivation d'afficher sur l'internet est simplement d'avoir une place pour recueillir et partager mes images. Mais les commentaires sont certainement beaucoup apprécié!


1 comment:

Rene Fijten said...

Congrats with the 300 mark. Great drawing. And I once had a bottle of maple syrup, it's fantastic stuff. Didn't know that it still had to freeze at night, to be able to harvest. I learn something new every day.