Wednesday, February 3, 2010

Skating on the canal under the Bank Street bridge / Patiner sur le canal sous le pont de la rue Bank


Here's an oil painting of a watercolour sketch that I posted recently. I find it interesting to compare mediums and to see the changes that have been introduced. My oil painting took several more hours to complete than the watercolour sketch - but to be fair, the watercolour was only intended as a quick sketch of the scene; something to get my creative juices going.
As for the Rideau Canal, I'm always amazed at its expanse at this spot - it's like a huge lake. When you're skating there alone on a weekday, its like the whole world is one big skating rink!
Oil painting on canvas board, 11 x 14 inches (28 x 35.5 cm).

Voici une peinture à l'huile d'une esquisse en aquarelle que j'ai publié récemment. Je trouve intéressant de comparer les deux peintures pour voir les modifications qui ont été introduites. Ma peinture à l'huile a pris plusieurs heures de plus que l'aquarelle - mais pour être juste, l'aquarelle a été conçu uniquement comme une esquisse rapide de la scène; quelque chose pour m'inspirer.
Concernant le canal Rideau, je suis toujours étonné de l'étendue du canal à cet endroit - c'est comme un immense lac. Quand vous patinez là tout seul en semaine, c'est comme si toute le monde est une grand patinoir!
Peinture à l'huile, 11 x 14 pouces (28 x 35,5 cm).

No comments: